Cameron Carpenter, orgle
- 24,00 EUR 1. kategorija
- 20,00 EUR 2. kategorija
- 18,00 EUR 3. kategorija
- 16,00 EUR 4. kategorija
- 13,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
Kupi vstopnico še danes!
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Cameron Carpenter, prenosne orgle za gostovanja
Sodobni orgelski mag
Program
Richard Wagner, Uvertura k operi Mojstri pevci nürnberški
Johann S. Bach, Kontrapukt št. 9 iz zbirke Umetnost fuge, BWV 1080
Astor Piazzolla, Oblivion, tango
Johann S. Bach, Preludij in fuga v h-molu, BWV 544
Louis Vierne, Westminstrski zvonovi, iz Tretje suite, op. 54/6
*
Peter I. Čajkovski, Scherzo iz Simfonije št. 6 v h-molu, op. 74
Franz Schubert, Vilinski kralj, balada, D 328
Louis Vierne, Najade, iz Četrte suite, op. 55/4
Johann S. Bach, Passacaglia in fuga v c-molu, BWV 582
Ameriški organist Cameron Carpenter je na svojo izjemno nadarjenost opozoril pri štirih letih. S popolnim posluhom in fotografskim spominom je kot mladostnik navduševal občinstvo, ob tem pa temeljito preučeval možnosti inštrumenta, ki se, po njegovem mnenju, neupravičeno bori s stereotipnimi oznakami. Kljub veličastnim delom svetovne orgelske literature si je mladi ameriški glasbenik želel obogatitve programa in predvsem posodobitve orgelskih koncertov z novimi prijemi. Njegovo izhodišče razumevanja vloge glasbila je izhajalo iz antične Grčije, od koder izvirajo hidravlične orgle, in zato je posebej izpostavil »gledališko« naravo inštrumenta. Glasbilo, ki je bilo stoletja odvisno od razvoja tehnologije, je želel znova vpeti v sodobna tehnična dognanja, zato je sodeloval pri nastanku nove različice, ki jo je poimenoval »prenosne orgle za gostovanja«. K ritualu koncertnega doživetja je dodal pozdravni stisk rok z občinstvom pred nastopom, obiskovalce pa vedno znova šokiral s podobo popularne zvezdniške ikone, pri kateri posebej izstopa svetleča obutev. Čevlji, na katere je lastnoročno nalepil kristale Swarovski, vzbujajo pozornost, še bolj pa glasbenikova neprekosljiva pedalna tehnika, ki jo je sistematično preučil v zgodnjih najstniških letih.
Carpenter se »desakralizacije« orgel in orgelskega repertoarja loteva premišljeno. V koncertni program tako poleg monumentalnih del orgelske literature, kot je npr. Bachova Passacaglia, prostodušno uvrsti Piazzollov Tango, za mogočnost rituala pa poskrbi z izvirno priredbo Wagnerjeve uverture.