Modri I
- 20,00 EUR 20
- 16,00 EUR 16
- 12,00 EUR 12
- 8,00 EUR 8
- 6,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Orkester Slovenske filharmonije
Dirigent: Pierre-André Valade
V okviru festivala SLOWIND 2016
Solist: Francesco D'Orazio, violina
Program:
- Erik Satie, Gymnopedie, orkestracija Claude Debussy
- Ivan Fedele, Koncert za violino in mali orkester
- Sergej Rahmaninov, Pet etud, orkestracija Ottorino Respighi, P. 160
- Ottorino Respighi, Rimske pinije, P. 141
Sodobni italijanski skladatelj Ivan Fedele, rojen leta 1953 in od 2012 umetniški vodja glasbenega dela Beneškega bienala, se je doslej zelo uspešno preizkusil tudi in predvsem v klasičnih oblikah: napisal je vrsto koncertantnih skladb za številne solistične instrumente, največ pa prav za violino. Skladba, ki jo bomo slišali, je iz zadnjih let pred prelomom tisočletja, odigral pa jo bo skladateljev dolgoletni interpret Francesco D'Orazio, leta 2009 po skoraj četrt stoletja prvi domači violinist s prestižno nagrado Franco Abbiati, ki jo podeljujejo italijanski glasbeni kritiki. Tudi skladatelj Fedele je prejemnik te nagrade, in sicer za opero Antigona, ki je bila leta 2007 izbrana za najboljšo italijansko noviteto.
Italijanski pečat bo dopolnila še glasba Ottorina Respighija: spored se bo zaključil s srednjim delom njegove rimske trilogije, z Rimskimi pinijami iz leta 1924 (že 1916 je napisal Rimske vodnjake in leta 1928 Rimska slavja), slišali pa bomo tudi Respighijevo orkestracijo Petih etud Sergeja Rahmaninova. Orkestracija je nastala konec dvajsetih na pobudo ruskega rojaka in sodobnika Rahmaninova, slovitega dirigenta Sergeja Kusevickega, ki je v drugi četrtini preteklega stoletja vodil Bostonske simfonike in bil v tem času v svetovnem merilu eden najbolj zagnanih in tudi uspešnih naročnikov nove glasbe.
Etude so vzete iz dveh nizov Études-Tableaux s številkama opusa 33 in 39, ki ju je Rahmaninov napisal v zadnjih letih predrevolucijske Rusije. Vsekakor je izjemno zanimivo slišati, kako je violinist in mojster orkestrskega zvoka Respighi razpršil virtuozno klavirsko pisavo Rahmaninova, ki so ga pred leti v angleški reviji BBC Music pianisti sami izbrali za najboljšega med najboljšimi – tako zaradi njegovih skladb kot posnetkov (vrsta izjemnih pianistov med skladatelji pred 20. stoletjem seveda ni prišla v poštev, ker imamo o njihovem igranju samo pisna poročila).
Za uvod pa bomo slišali še eno redkost: orkestracijo dela enega največjih klavirskih posebnežev Erika Satieja, ki jo je pripravil Claude Debussy, prav tako izjemen pianist in eden od utemeljitvenih botrov moderne glasbe.