Oranžni I
- 33,00 EUR 33
- 26,00 EUR 26
- 20,00 EUR 20
- 13,50 EUR 13,50
- 10,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Dirigent: Peter Ruzicka
Solist: Albrecht Mayer, oboa
Program
Alban Berg, Klavirska sonata, op. 1 (orkestracija Theo Verbey)
Peter Ruzicka, Aulodie za oboo in komorni orkester
Ludwig van Beethoven, Simfonija št. 7 v A-duru, op. 92
Nizozemski skladatelj Theo Verbey (1959) je svojo orkestracijo Bergove Klavirske sonate (sicer njegovo edino klavirsko skladbo z oznako opusa) napisal še kot študent pred več kot tridesetimi leti in odtlej jo pogosto izvajajo po vsem svetu; med drugim jo je sredi devetdesetih z orkestrom Concertgebouw posnel tedanji ansamblov glasbeni direktor Riccardo Chailly – in jo uvrstil na isti album kot posnetek Prve simfonije Gustava Mahlerja!
Prav Concertgebouw je navezava na nemškega skladatelja, dirigenta in kulturnega menedžerja Petra Ruzicko (1948), saj je bil konec devetdesetih pri tem orkestru nekaj let umetniški svetovalec, preden je med letoma 2001 in 2006 vodil morda najprestižnejši evropski, če ne celo svetovni poletni festival, Salzburške slavnostne igre. Tam je intenzivno sodeloval med drugim z avstrijskim gledališkim režiserjem Martinom Kušejem, v čas njegovega umetniškega vodstva pa sodi tudi izredno uspešen salzburški nastop ljubljanske Drame z dramatizacijo Bartolovega Alamuta Dušana Jovanovića v režiji Sebastijana Horvata.
Od leta 1996 je tudi umetniški direktor Münchenskega bienala, katerega vodenje je prevzel po svojem profesorju Hansu Wernerju Henzeju, ki je festival tudi ustanovil in mu podelil poslanstvo skrbi za nove opere s posebnim poudarkom na naročanju prvih odrskih del mladim skladateljem.
Za svojo skladbo AULODIE pa bi Ruzicka težko izbral bolj prekaljenega interpreta, kot je Albrecht Mayer, od leta 1992 prvi oboist Berlinskih filharmonikov s fenomenalno solistično kariero – med drugim je bil na Luzernskem festivalu »artiste-étoile« – v okviru katere je nastopil tudi že pri nas. Mayer in Ruzicka sta skladbo krstila avgusta 2011 in jo odtlej večkrat skupaj izvedla. Skladatelj je o njej povedal: »Gre za sedem prizorov, ki prehajajo drug v drugega v različnih gostotah, dolžinah in instrumentalnih ravnotežjih. Vseh sedem se začne z identično glasbeno obliko, ta pa odpira prostor za zvočne diskurze, ki izhahajo iz mejnih čustvenih stanj. Morda je AULODIE izmed vseh mojih del še najbližje romanu.«
O Beethovnovi Sedmi simfoniji pa bi težko povedali kaj dosti bolj nalezljivega, kot je oznaka Gustava Dudamela, verjetno najbolj razvpitega dirigenta zadnjega desetletja, ki jo je uvrstil na svojo prvo ploščo za založbo Deutsche Grammophon: »Čista radost!«