Mojekarte™ na stadionu s 55.000 sedeži

S kapaciteto 55.500 sedežev je Stadion Rajko Mitić v Beogradu, med starejšimi ljubitelji nogometa bolj znan kot beograjska Marakana, med večjimi športnimi objekti v Evropi in največji štadion na širšem prostoru Balkana. Gre za štadion nogometnega kluba Crvena zvezda, ki se mu je, kot edinemu klubu iz nekdanje Jugoslavije, uspelo povzpeti tudi na vrh Evrope ter osvojiti Ligo prvakov.

Na priložnost, da bi integrirano večopravilno platformo Mojekarte™ plasirali na tako velik objekt in na ta način vstopili v prostor, ki ga po nepisanih pravilih ekskluzivno obvladujejo multinacionalke, smo čakali vrsto let. Čeprav smo bili nekajkrat že dokaj blizu, so se nam priložnosti na koncu vedno izmuznile.

Pred pričetkom sezone 2017/18 se je nam je ponudila nova priložnost na beograjski Marakani, kjer je platforma Mojekarte™ zamenjala rešitev norveške firme iTicket, ki je tam deloval sedem sezon, a več ni mogel zadovoljiti pričakovanj navijačev ter potreb kluba pri povečanem obsegu prodaje vstopnic. Uvajalni projekt, ki je obsegal: pripravo sistemske infrastrukture Mojekarte™, namestitev in prilagoditev nove programske opreme, izdelavo specifičnih finančnih in materialnih poročil, integracijo platforme Mojekarte™ s sistemom kontrole vstopa SKIData ter usposabljanje uporabnikov, smo pričeli izvajati sredi junija 2017 in ga pred koncem meseca tudi uspešno zaključili. Pri tem je posebej zanimivo, da je bil celotni projekt narejen brez enega samega dneva naše fizične prisotnosti v Beogradu. Ognjeni krst je platforma Mojekarte™ doživela na otvoritveni tekmi sezone 2017/18, ki jo je Crvena zvezda odigrala 29. junija v prvem krogu kvalifikacij za Ligo Europa proti FC Floriana (Malta).

S platformo Mojekarte™ je nogometni klub Crvena zvezda dobil sodobno, večopravilno orodje za promocijo, trženje in prodajo svojih produktov na blagajnah štadiona, v svojih trgovinah in preko interneta, ob vsem tem pa je zagotovljena tudi povezava platforme s sistemom kontrole vstopa SKIData, v katerega je na stadionu Rajko Mitić povezanih kar 54 elektronskih vrat.

Zanimiva izkušnja tega projekta je, da se je takoj po uvedbi platforme Mojekarte™ skokovito povečala prodaja vstopnic preko interneta. V sezonah delovanja norveške rešitve iTicket se je namreč delež spletne prodaje vstopnic vrtel nekje med dvema in tremi procenti od skupnega števila prodanih vstopnic. Že v nekaj tednih po vzpostavitvi nove platforme je ta delež narasel na okoli 20%, vendar ne več od skupnega števila prodanih vstopnic, temveč od celotne razpoložljive kapacitete stadiona. Dinamika rasti spletne prodaje print@home vstopnic po uvedbi platforme Mojekarte™ je bila takšna: za prvo tekmo je bilo prodanih 7 vstopnic, za drugo 31, za tretjo 46, za četrto pa že 1.577 print@home vstopnic. No, za peto tekmo v nizu, ki je bila ob tem tudi odločilna kvalifikacijska tekma Crvene zvezde s FC Krasnodar za ligo Evropa in je bila odigrana na beograjski Marakani 24. avgusta, je bilo preko spleta prodanih že neverjetnih 10.000 print@home vstopnic, kar je za specifične okoliščine, ki vladajo v Srbiji, nekaj praktično nepojmljivega in je zaradi tega presenetilo tako klubske funkcionarje, kot tudi medije in širšo javnost. Hkrati s tem se je oblikovalo soglasno stališče, da s prejšnjim sistemom takšnega rezultata nikakor ne bi bilo možno doseči.

Takšen skokovit porast deleža vstopnic, ki so prodane preko interneta, lahko sicer pripišemo tudi ugodnim okoliščinam. Nogometni klub Crvena zvezda se je poleti uspešno prebijal skozi kvalifikacije za nastope v Evropi in se na koncu, po več kot desetih letih, tudi uspešno uvrstil v skupinski del UEFA Europa League 2017/18. Med domačimi navijači je ob tem seveda zavladala določena stopnja evforije, veliko zanimanje za gostovanja svojih klubov v Beogradu pa so pokazali tudi navijači Kölna in Arsenala. Vstopnice za domače tekme Crvene zvezde s FC Bate Borisov, FC Köln in FC Arsenal so tako postale iskani in dragoceni lističi ne samo v Srbiji, temveč tudi v Nemčiji in Angliji, spletna trgovina za prodajo vstopnic in paketov vstopnic pa je bila v prvih dneh prodaje oblegana praktično od zgodnjih jutranjih pa vse do poznih večernih ur. Uspešni spletni nakupi so se vrstili na vsakih nekaj sekund in ne glede na izjemni interes in veliko povpraševanje po vstopnicah, je spletna trgovina ves čas prodaje delovala stabilno, skupno število preko interneta prodanih paketov vstopnic za vse tri domače tekme Crvene zvezde pa je preseglo mejo 17.600. Rezultati spletne prodaje kažejo, da ponuja platforma Mojekarte™ ob sicer stabilnem in zanesljivem delovanju kupcem vstopnic tudi dobro uporabniško izkušnjo – vsekakor boljšo, kot nekatere konkurenčne rešitve, ki se uporabljajo na srbskem, ali pa recimo na hrvaškem trgu.

Sodelovanje z beograjskim podjetjem, ki ekskluzivno upravlja prodajo vstopnic za FC Crvena zvezda je sklenjeno za obdobje do leta 2024 in verjamemo, da bo v tem času možno v FC Crvena zvezda vpeljati še mnoge novosti, kot so na primer: sistem članskih kartic, sistem predplačniških kartic, koncept negotovinskega stadiona in druge. Upamo in želimo si, a tudi verjamemo, da bo glas o tem projektu dosegel nogometno in širšo športno javnost tudi izven meja Srbije.

Ljubljana, september 2017