B GLAD Produkcija z lastno marketinško in prodajno platformo na tehnologiji Mojekarte

B GLAD Produkcija je bila ustanovljena leta 2010 s ciljem promocije gledališke forme mjuzikla, edukacije mladih talentov in vračanja predvsem mladega občinstva v gledališče. Po 10-tih letih delovanja je B Glad Produkcija regionalno uveljavljena produkcijska hiša, ki je ustvarila številne uspešne in nagrajene projekte, kot so: Footloose in Crna kuća, predstave za otroke - Loptice, Mi o vuku in odrasle - Političar, Who the fu*k is Biba? ter mnoge druge. B Glad Produkcija prinaša v regijo duh Broadwaya ter pokuša ves čas svojega delovanja dvigovati lestvico produkcije, hkrati pa ponuditi gledalcem, poslušalcem, izvajalcem in partnerjem doživetje, katerega si bodo zagotovo zapomnili.

Z uvajanjem lastne večnamenske in večkanalne integrirane digitalne prodajne platforme,  B Glad Produkcija širi področje svojega delovanja tudi na sodobni marketing in prodajo vstopnic. Razen lokalne zaledne rešitve (Back Office) in mobilne blagajne za prodajo vstopnic (Box Office), vključuje platforma tudi kustomizirano spletno prodajo, ki je v celoti integrirana v domače spletne strani (home page) naročnika. Gre za prvi in za sedaj tudi edini primer na hrvaškem tržišču, da se je neka produkcijska hiša, ali pa renomirana skupina izvajalcev odločila za lastno marketinško in prodajno platformo. Pred nekaj leti je ekipa Mojekarte takšen projekt premierno izvedla v Sloveniji, kustomizirana prodajna platforma Vida Valiča, ki je bila postavljena s ciljem prodaje vstopnic za avtorsko komedijo Tvoj bodoči bivši mož pa se je pokazala kot vizionarski projekt, ki je dosegel in celo presegel vse postavljene cilje.

Pred implementacijo lastne marketinško prodajne platforme je B Glad Produkcija prodajala vstopnice za svoje predstave, tako kot vsi drugi producenti, promotorji in organizatorji, preko hrvaških distributerjev vstopnic in samo vprašanje časa je bilo, kdaj bo prišlo do dokončnega spoznanja, da takšen prodajni model ni dobra rešitev. Postavlja se logično vprašanje zakaj je bilo to neizogibno?

Če pogledamo globje v specifiko produkcije predstav oziroma prireditev, ugotovimo, da so zahteve in potrebe pri prodaji vstopnic za ponavljajoče se dogodke (repetitive events) zelo podobne zahtevam in potrebam tako imenovanih hišnih (in-house) rešitev v gledaliških hišah s stalno produkcijo ter da imajo z istimi zelo veliko skupnih značilnosti. Večje kot je število ponavljajočih se predstav, večja je ta podobnost. Zaradi neskladja med storitvami ter modelom poslovanja distributerjev na eni strani ter dejanskimi potrebami producentov, promotorjev in organizatorjev na drugi strani, je naravno in tudi neizbežno, da prvi prej ali slej pokaže svoje slabosti, pomanjkljivosti in celo škodljivost. To spoznanje odpira prostor za manj stereotipno razmišljanje in iskanje takšnega modela informacijske podpore marketinškim in prodajnim aktivnostim, ki se bolje prilega dejanskim potrebam.  

Prodaja vstopnic B Glad Produkcije preko distribucije mojekarte.hr za predstave na Reki, v Opatiji, Puli in nekaterih drugih hrvaških mestih, je bila povod za oblikovanje in pobudo predloga sodelovanja na sodobnejši osnovi. Pogovori o danem predlogu so tekli več mesecev in se aprila 2021 uspešno zaključili s sklenitvijo pogodbe o sodelovanju. Sam projekt implementacije in brendiranja digitalne platforme Mojekarte™ za potrebe B Glad Produkcije je bil na nivoju rutine in na konferenci za medije, ki je bila sklicana v Splitu z namenom najave novega projekta Teatar uz more, je bila najavljena tudi on-line prodaja vstopnic preko lastnega webshop-a, ki se bo pričela v prvih dneh meseca maja.

Lastna marketinško prodajna platforma prinaša B Glad Produkciji mnoge neposredne prednosti in koristi, kot so:

• Centralizirano, hitro, enostavno in učinkovito upravljanje programa predstav, cenikov vstopnic, sistemskih popustov, sedežnih razporedov na oziroma v prireditvenih prostorih in vseh drugih parametrov prodaje;

• aktivno upravljanje prodaje vstopnic in popolni nadzor nad njo v realnem času, kar vključuje tudi stalen dostop do kumulativnih podatkov ter strukturnih in dinamičnih analiz podatkov prodaje;

• racionalizacija oziroma optimizacija stroškov marketinga in oglaševanja predstav, kar temelji na 100% preglednosti prodaje in popolnem nadzoru nad njo.

Lastna marketinško prodajna platforma prinaša B Glad Produkciji tudi mnoge manj očitne, zato pa nič manj pomembne prednosti, kot so:

• izgradnja in upravljanje lastne marketinške baze podatkov (CRM),

• možnost uporabe sodobnih marketinških orodij za pospeševanje prodaje vstopnic, kot so recimo interaktivni novičnik (newsletter), Q-ponski marketing in druga,

• krepitev marketinškega poteciala lastne blagovne znamke,

• možnost vzpostavitve in upravljanja lastnega programa zaupanja v blagovno znamko (loyalty),

• možnost vzpostavitve in upravljanja affiliate marketinga, ki temelji na dobri prepoznavnosti in poziciji blagovne znamke,

• utrjevanje in pozicioniranje lastne blagovne znamke.

Rezultati tega inovativnega in na hrvaškem trgu premiernega projekta so navdihujoči za vse sodelujoče in zelo verjetno je, da se bo kmalu našel kdo, ki bo želel to idejo posnemati. Brendirani digitalni prodajni kanali postajajo namreč v svetu razvitega menedžmenta prireditev in dogodkov imperativ uspešnih producentov, promotorjev in organizatorjev, zato ni nobenega dvoma, da bo ta trend prišel tudi k nam. O tem ni nikakršnega dvoma, saj je eden od zaključkov več kot enoletnega življenja v času epidemije Covid-19: »Ljudje so definitivno in dokončno sprejeli on-line način kupovanja«, kar še kako velja tudi za vstopnice. Tipično razmerje med številom prodanih vstopnic na fizičnih blagajnah in številom on-line prodanih vstopnic je bilo v času pred epidemijo 60% proti 40% v korist fizičnih blagajn. Po dobrem letu se je to razmerje močno spremenilo in je sedaj 75% : 25% v korist on-line prodaje. Očitno je torej, da se je odnos kupcev do on-line prodaje močno spremenil, njene prednosti pa so v času epidemije spoznali tudi mnogi, ki so imeli prej do takšnega načina kupovanja odklonilno stališče. Iz tega lahko zaključimo, da povratka nazaj več ni. On-line nakupovanje vstopnic je prevzelo in bo tudi zadržalo primat nad klasično prodajo.

Prikazani primer dobre prakse je še eden v nizu inovativnih projektov v režiji Mojekarte™, ki imajo isti skupni imenovalec in cilj. To je popolna digitalizacija na področju promocije in trženja prireditev ter prodaje vstopnic.

Zoran Bistrički, svetovalec za e-poslovanje

Ljubljana, april 2021