LIVE stream in VOD integrirana v platformo Mojekarte

Kot že velikokrat v minulih letih in desetletjih, je ekipi Mojekarte ponovno uspelo narediti korak več od konkurence na regionalnem trgu. Spomin na jesenske mesece leta 2020, ko se je na regionalnem trgu dobesedno preko noči pojavilo nekaj rešitev za on-line oglede dogodkov, je še svež. Žal so tako organizatorji dogodkov, kot tudi publika kmalu spoznali, da te rešitve niso bile niti dovolj dobro zamišljene, niti niso bile dovolj kakovostno izvedene. Slaba podpora je stvari še dodatno poslabšala, saj se na telefonske klice nezadovoljnih in tudi razočaranih uporabnikov najpogosteje ni nihče odzval. Posledica vsega skupaj je bilo nezadovoljstvo in pogoste reklamacije ter zahteve za vrnitev kupnine za vstopnice.

Platforma Mojekarte potrebuje zaradi svoje kompleksnosti več časa za sistemsko integracijo rešitve, zato v jesenskih mesecih 2020 še ni ponujala LIVE Streaming in Video-On-Demand storitev. Razvojni tim Mojekarte namreč ni zagovornik hitrih in polovičnih rešitev, temveč išče celovite, trajnostne in sistemske rešitve. Za test smo spletni storitvi LIVE in VOD najprej ponudili na avtonomni platformi live.mojekarte.com in se skozi lastno izkušnjo prepričali, da kupce zmede in jim povzroči težave, če kupujejo vstopnice na eni platformi, za ogled dogodka pa se morajo potem prijaviti na drugo platformo. Ker ni prijazna do uporabnikov, je takšna rešitev seveda daleč od tistega, kar imenujemo dobra uporabniška izkušnja.

Na podlagi omenjenih ugotovitev smo storitvi LIVE in VOD popolnoma integrirali v platformo Mojekarte, s tem pa omogočili publiki nakup vstopnic in ogled dogodkov na isti platformi. Integrirana rešitev se je pokazala kot zadetek v polno, publika pa jo je odlično sprejela in le še vprašanje časa je bilo, kdaj bo LIVE in VOD storitvi želel v svojo trgovino integrirati kateri od uporabnikov prilagojene (kustomizirane) on-line trgovine, ki jo poganja digitalna tehnologija Mojekarte.

Kot že mnogokrat v preteklosti, vsaj ker se tiče uvajanja tehnoloških novosti v slovenski kulturni prostor, je storitvi LIVE in VOD integriral Cankarjev dom, ki je nadgradnjo svoje spletne trgovine z novimi storitvami izkoristil še za lansiranje spletne prodaje artiklov, kar je prav tako novost med domačimi kulturnimi ustanovami. Dobre prakse seveda vlečejo in zgledu Cankarjevega doma je v kratkem časovnem presledku sledilo Slovensko narodno gledališče Maribor, ki je LIVE in VOD storitvi prav tako integriral v svojo spletno trgovino za prodajo vstopnic.

Dva uspešno zaključena projekta integracije sta oblikovala dobro prakso in vsi, ki že imajo svoje prilagojene on-line trgovine na digitalni tehnologiji Mojekarte, si lahko omislijo tudi integracijo LIVE in VOD storitev.

Če pogledamo iz specifičnega zornega kota, odpira integracija LIVE in VOD tudi nove priložnosti in izzive. Le-te niso tako zelo očitne in jih je morda težje prepoznati, a to še ne pomeni, da jih ni. Vprašajmo se, zakaj ne bi kulturne hiše ponudile predstav preko interneta ustanovam kot so: vrtci, šole, domovi za ostarele, zdravilišča, morda celo hoteli, … O takšnih stvareh se v normalnih časih ni razmišljalo, saj za to ni bilo potrebe. Toda ker epidemija Covid-19 še kar traja, njenega konca pa ni videti, lahko sklenemo ta prispevek s sledečo mislijo. Potreba po kulturi, ki bi v teh zahtevnih okoliščinah znala najti pot do ljudi, če že ne morejo ljudje do nje, zagotovo obstaja. In tako bo zelo verjetno še kar nekaj časa. Kljub temu, da se tudi najbolj kakovosten LIVE streaming ne more primerjati z ogledom dogodka v živo, je ta opcija še vedno boljša rešitev od dolgotrajne in neprostovoljne kulturne abstinence.

Ljubljana, marec 2021

Zoran Bistrički, svetovalec za e-poslovanje