45.000 ELEKTRONSKIH NASLOVOV ZA PROMOCIJO PRIREDITEV

Organizatorji in prireditelji dogodkov se srečujejo z vrsto vprašanj. Kako doseči čim večji krog potencialnih obiskovalcev? Kje dobiti njihove podatke? Kako jih obdelati in upravljati? Na kakšen način posredovati informacije? Kako pogosto? V kakšni obliki? To so le nekatera izmed njih. Distribucija Mojekarte.si ima v svoji bazi že več kot 45.000 elektronskih naslovov za e-novice, kar predstavlja v razmerah, ki vladajo na domačem prireditvenem trgu, znaten marketinški potencial. Zanimivo oblikovane novice pošiljamo naročnikom po potrebi, v posameznih primerih pa tudi ekskluzivno. Z njimi jih obveščamo o prireditvah in dogodkih, ki si zaslužijo njihovo posebno pozornost. Tudi zaradi velikega dosega in ciljanega posredovanja informacij preko te sodobne poti razprodajo organizatorji preko Mojekarte.si iz leta v leto več svojih dogodkov in prireditev.

Na domačem trgu smo v zadnjih letih priča prav neverjetnem porastu prireditvene ponudbe in nič ne kaže, da bi se to kmalu spremenilo. Zaradi konkurence, ki je hujša kot kadarkoli v preteklosti, organizatorji le stežka pridobijo pozornost publike. Razmere so še posebej zahtevne v večjih mestih, kjer se v nekaj dnevih, včasih pa celo na isti dan, vrstijo koncerti, gledališke predstave, športni dogodki in še kaj. Ker cilja večina prirediteljev na lokalno publiko, se število potencialnih obiskovalcev v posameznem mestu praktično ne spreminja. Izjema je le Ljubljana, saj lahko recimo dvorana Stožice gosti dogodke za več kot 10.000 obiskovalcev, ki pritegnejo tudi gledalce iz drugih krajev. Žal pa ta izjema le potrjuje pravilo, ki velja v drugih regijskih središčih.

Tam namreč velja, da več obiskovalcev na eni prireditvi nujno pomeni manj obiskovalcev na vseh ostalih prireditvah v približno istem času! Pri tem imajo nekatera mesta tudi svoje absolutne favorite, ki tradicionalno privabljajo veliko število zvestih gledalcev. Tako bo v Mariboru nogometna tekma zmanjšala potencial obiskovalcev večine ostalih dogodkov za 6.000 do 12.000 gledalcev. V Celju bo imela podoben učinek rokometna tekma, ki bo pritegnila 3.500 do 5.000 gledalcev in za prav toliko zmanjšala potencial ostalih dogodkov. Na Jesenicah bo v času hokejskih tekem obisk ostalih dogodkov manjši za vsaj 3.000 – 4.000 gledalcev, podobnih primerov pa je po Sloveniji še nekaj. Načrtovanje koncerta v Mariboru, Celju ali na Jesenicah na dan tekme domačega športnega kluba pomeni torej vnaprejšnjo samoobsodbo organizatorja na nauspeh. Razen o številu potencialnih obiskovalcev pa morajo organizatorji razmišljati tudi o njihovi finančni sposobnosti. Če nekdo s povprečno mesečno plačo namenja za obisk prireditev recimo 20-30 EUR mesečno, bodo uspešnejši tisti organizatorji, ki mu bodo svojo ponudbo predstavili hitreje in učinkoviteje ter ga prepričali v ogled njihove prireditve. Ko bo mesečni limit namenjen nakupu vstopnic dosežen, ne bo namreč za ostale organizatorje in njihove prireditve ostalo nič. Razmere niso rožnate, pogosto pa že nakup vstopnice za 15 EUR pomeni, da v istem mesecu potencialni obiskovalec ne bo opravil nobenega nakupa več, saj bi z njim že presegel limit.

Okoliščine, s katerimi se soočajo organizatorji in prireditelji so tako zahtevne, da lahko že sto ali dvesto več, ali pa manj prodanih kart, prinese uspeh, ali pa finančni polom. Pri tem je uspeh postal zelo raztegljiv pojem. Kako naj si sicer razlagamo, da so se organizatorji veliko pogosteje, kot bi si morda kdo mislil, prisiljeni zadovoljiti že s tako imenovano pozitivno ničlo, ali pa celo minimalno finančno izgubo. Čeprav zelo slab, je to za marsikoga še vedno manj boleč izhod, kot pa bi bila dokončna odpoved prireditve. Finančni zlomi posameznikov in propad vrste podjetij, ki so se v minulih letih ukvarjala z organizacijo koncertov dokazujejo, da ne gre za pretiravanje, temveč za realnost.

Zaradi vsega nevedenega, sta postala doseg in profesionalna predstavitev informacij o dogodku pomembna, zelo verjetno pa celo ključna faktorja uspeha. Organizatorji, katerim uspe zagotoviti večji doseg in učinkovito predstaviti informacije o njihovih dogodkih, so uspešnejši od drugih. Tako enostavno je to. Če so te informacije še primerno oblikovane, vsebinsko ustrezne in distribuirane ciljano, na primer z direktno elektronsko pošto na naslove naročnikov na novice, toliko bolje. Iz vidika organizatorjev je to v resnici idealni scenarij pa če to priznajo ali ne. Nihče med njimi namreč ne zmore narediti tega istega povsem samostojno. To se nanaša tako na količino, kot na kvaliteto posredovanih informacij.

Čeprav se Mojekarte.si ne predstavljajo kot marketinška ali oglaševalska agencija pa je naša baza naslovov upoštevanja vreden marketinški potencial, kar spoznava tudi vse več organizatorjev, ki koristijo naše storitve. Ni naključje, da je distribucija Mojekarte.si v tej sezoni razprodala že več prireditev in dogodkov, kot vsi ostali distributerji skupaj.

Ljubljana, april 2017