Mojekarte™ v letu 2018

Leto 2018 je tistim, ki na tak, ali drugačen način sodelujemo v dejavnosti distribucije vstopnic, postreglo z nekaterimi novimi dognanji in spoznanji.

VEČJA KONKURENCA V DEJAVNOSTI DISTRIBUCIJE VSTOPNIC

Čeprav je to širši javnosti manj znano, je blagovna znamka Mojekarte™ nastala že leta 2009. Pot do kupcev vstopnic za kulturne prireditve si je utrla hitro in uspešno, na širitev izven kroga kulture pa je bilo potrebno počakati. Zaradi kopice različnih dejavnikov in specifičnih lastnosti, ki bi jih lahko imenovali tudi 'folklorne posebnosti' slovenskega trga z vstopnicami, se je obdobje hitrejše rasti in večje prepoznavnosti blagovne znamke začelo nakazovati v obdobju med leti 2015 in 2016, kar je sovpadalo z odločitvijo večih slovenskih športnih klubov, da prično prodajati svoje vstopnice na platformi Mojekarte™. Širitev prepoznavnosti se je nadaljevala tudi v letu 2017, za leto 2018 pa bo prihodnost morda pokazala celo, da je bilo prelomno. Blagovno znamko Mojekarte™ so namreč v letu 2018 'odkrivali' tudi organizatorji koncertnih in festivalskih dogajanj, to pa je vplivalo na povečanje ponudbe vstopnic tudi v tem segmentu. Spletno mesto mojekarte.si je tako postalo pravi virtualni nakupovalni center z največjo, najbolj raznoliko, najbolj popolno, hkrati pa tudi najbolj kakovostno ponudbo vstopnic v Sloveniji. Kot kažejo poslovni rezultati za minulo leto 2018, je blagovna znamka Mojekarte™ svojo pozicijo na domačem trgu ne samo utrdila, temveč jo je s povečanjem tržnega deleža v dejavnosti distribucije vstopnic tudi okrepila. S tem je v Sloveniji kočno in upajmo, da tudi dokončno, preseženo obdobje šibke konkurence, v katerem je na trgu distribucije vstopnic prevladovala bolj kot ne ena sama blagovna znamka. Rezultati in posledice tega procesa sprememb ter bolj ali manj odmevnih dogajanj, ki so ga spremljala, so poznavalcem dejavnosti distribucije vstopnic in njenih specifik dobro vidne, širša javnost pa bo spremembe na trgu zaznala z določenim zamikom. Ocenjujemo, da se bo to zgodilo v obdobju 2019 - 2020, ko bodo sodobne / digitalne tehnologije, ki jih bodo seveda spremljale tudi nove organizacijske rešitve, vse skupaj pa v kombinaciji z vstopom novih deležnikov na trg organizacije prireditev in dogodkov ustvarilo okoliščine, v katerih se bodo karte v dejavnosti distribucije vstopnic ponovno premešale in na novo razdelile.

VZPON INTERNETNE PRODAJE VSTOPNIC

Prodaja vstopnic preko interneta je zadnji dve leti v strmem porastu. Gibanja kažejo, da ta sodobni, digitalni kanal za promocijo in trženje prireditev ter prodajo vstopnic sledi vzorcem v razvitem delu sveta ter postopoma prevzema vodilno vlogo tudi v Sloveniji. Pri tej oceni seveda ne gre za subjektivno mnenje, temveč za podatke. Številke so objektivne in če kažejo, da je rast prodaje vstopnic preko interneta možno zaznavati že v tako kratkih časovnih intervalih kot je recimo en mesec, kaj šele v daljših, kot je je recimo eno leto, potem je temu pač tako in v tem ni prav nobenega marketinga. Pri uvajanju internetne prodaje vstopnic v Sloveniji ter njenem sedanjem postopnem prevzemanju vodilne vloge je pomembno, morda pa celo kar ključno vlogo, odigrala prav blagovna znamka Mojekarte™. V njenem primeru gre namreč za tipičnega predstavnika vala sodobne distribucije, katerega glavna značilnost je, da postavlja digitalne prodajne poti na prvo mesto in jim daje absolutno prednost pred klasičnimi, to je fizičnimi prodajnimi mesti, ki jih favorizira klasični model distribucije vstopnic. Vse to seveda sovpada tudi s hitrim uvajanjem novih tehnologij, menjavo generacij in še čem. Nekateri tega še vedno ne vidijo, morda pa enostavno ne želijo videti, toda realnost se spreminja hitreje, kot se je kadarkoli v preteklosti. Pametni telefoni, tablice, družabna omrežja, povečana mobilnost, informacije ob vsakem času in na vsakem koraku ... vse to je močno vplivalo na nas ter spremenilo naša življenja, naše razmišljanje in naš življenjski slog pa če nam je to prav, ali ne. Publika jutrišnjega dne je publika, ki se je rodila s pametnim telefonom v rokah in je večino časa „on-line“, skratka povezana z internetom. To je publika z vgrajenim digitalnim genomom nekega novega in hitro prihajajočega sveta, v katerem bo marsikaj povsem drugače.

[email protected] VSTOPNICE TER [email protected] IZPODRIVAJO VAUČERJE

Vprašanje, ki smo ga zastavljali ponudnikom vstopnic mnogo let se je glasilo: »Kakšna je dodana vrednost, če opravi kupec svoj nakup vstopnic elegantno preko interneta, potem pa čaka v vrsti na to, da bo svoj vaučer zamenjal za vstopnice?« Odgovora ni bilo, ali pa se je glasil: »Cena opreme za elektronsko validacijo vstopnic je previsoka«, kar pa je bil seveda le del resnice. Bolj kot za ceno opreme, je šlo seveda za dejavnik strahu pred spremembami in ustaljeni vzorec zagovarjanja obstoječega stanja z izgovori: »Naši obiskovalci so starejši ljudje in te novitete niso zanje. Zagotovo se na to ne bi dobro odzvali.« Zdaj opažamo, da se je končno premaknilo. Potem, ko se je za uvajanje elektronske validacije vstopnic odločila in ga, kot prva ustanova v dejavnosti kulture, tudi uspešno izpeljala osrednja slovenska kulturna hiša Cankarjev dom, lahko rečemo, da ne bo več nič tako, kot je bilo prej. Pri vsem skupaj je morda še najbolj zanimivo in tudi zgovorno to, da so obiskovalci sprejeli to novost z odkritim in velikim navdušenjem. »Končno ste nehali trgati karte kot v nekem podeželskem kinu«, je z navdušenjem pripomnila gospa srednjih let in prav nič ni kazalo, da bi jo novost kakorkoli motila. Oprema za elektronsko validacijo vstopnic je postala v zadnjih nekaj letih cenovno ugodnejša, s tem pa seveda dostopnejša. Verjamemo, da bo zgledu Cankarjevega doma zagotovo sledila še kakšna kulturna ustanova ter opustila zastareli in za publiko neudobni sistem vaučerjev, namesto njega pa uvedla [email protected] vstopnice, ki si jih kupci natisnejo sami ter [email protected], ki si jih tisti tehnološko bolj razgledani kupci naložijo kar na svoj pametni telefon. Upamo, da bomo v letu 2019 priča še vsaj kakšnemu uspešno izpeljanemu projektu.

POMEMBNEJŠI DOGODKI ZA BLAGOVNO ZNAMKO MOJEKARTE™ V LETU 2018

  • Punck in Drublic Music Festival, Ljubljana - več kot 90% vstopnic je bilo prodanih preko interneta
  • EHF Evropsko prvenstvo v moškem rokometu za U21, Celje
  • DIE ÄRZTE: Miles & More Tour 2019, Ljubljana - vstopnice so bile razprodane preko interneta v vsega nekaj minutah
  • Povratak na Kantridu, prijateljska tekma med HNK Rijeka in NK Maribor na legendarnem štadionu Kantrida, Rijeka - kljub temu, da velja (sicer povsem napačno) prepričanje, da je na hrvaškem prodaja vstopnic preko interneta šibka, je bila večina vstopnic za to medijsko odmevno prireditev prodana prav na ta način
  • UEFA Champions League 2018/2019, rekordna prodaja vstopnic za FC Crvena zvezda, Beograd - kljub velikemu povpraševanju, ko se je za vsako domačo tekmo kluba iskala 'vstopnica več', je platforma to prenesla brez najmanjših težav


ZAKLJUČEK

Zahvaljujemo se vsem, ki zaupate storitvam in ekipi Mojekarte™ in še naprej se bomo trudili, da ohranimo vaše zaupanje tudi v prihodnje. Verjamemo, da z vsako posodobitvijo in nadgradnjo spletnega mesta www.mojekarte.si izboljšamo vašo uporabniško izkušnjo ter vam naredimo kupovanje vstopnic še bolj enostavno in prijazno, hkrati pa se seveda ves čas trudimo, da bi bila ponudba prireditev in dogodkov čimbolj kakovostna in pestra. Največja nagrada za naš trud je seveda prav vaše zaupanje.

Ljubljana, januar 2019