SODOBNI TRENDI: SPLETNE TRGOVINE PO MERI NAROČNIKA

Če je bilo pred desetimi leti še možno razpravljati o smislu in učinkih spletne prodaje vstopnic ter dvomiti praktično v vse, predvsem pa v sam smisel takšne prodaje, so danes stvari veliko bolj jasne. Na začetku potovanja skozi drugo desetletje milenija je pogled v vzvratno ogledalo zanimiv pa tudi poučen. Spomnimo se nekaterih razmišljanj iz tistih časov.

»Publika ne bo nikoli razumela, kaj šele sprejela te nove tehnologije.«

»Obiskovalci želijo osebni stik in zato raje kupujejo vstopnice na naši blagajni.«

»Internet je stvar za tehnološke navdušence, za normalno publiko pa to ni.«

»Ljudje so nezaupljivi in ne želijo plačevati preko interneta ker se bojijo zlorab.«

»Vsi kupci sploh nimajo bančnih kartic in na naši blagajni poslujemo pretežno z gotovino.«

»Naši obiskovalci so starejši ljudje in ne uporabljajo interneta.«

Mnenja o internetni prodaji iz začetka 90-tih so iz današnjega zornega kota seveda zgrešena, lahko bi rekli celo smešna. Toda na drugi strani je potrebno povedati, da je bilo v tistih časih težko napovedati kaj bo prinesel hitri razvoj sodobnih telekomunikacij in kakšne spremembe bo v naša vsakdanja življenja prinesel internet. Dostop do svetovnega spleta je danes na voljo domala na vsakem koraku, isto pa pomeni tudi dostopnost informacij praktično vedno in skoraj povsod. S pametnim telefonom v roki smo povezani, ali če hočete 'on line', praktično 24 ur na dan. Vse to je, če si to želimo priznati ali ne, v mnogočem spremenilo naš način življenja. Spremenilo je naš življenjski slog, posledično pa so se spremenile tudi naše želje, pričakovanja, potrebe in zahteve.   

Čeprav nas spremljajo na vsakem koraku in čeprav jih uporabljamo intuitivno, ne da bi razmišljali o tem kaj je v ozadju, ljudje globoko v sebi še vedno ne zaupajo novim tehnologijam. Predsodki in stereotipi v naših glavah so zoprna stvar. Tako zelo zoprna, da pogosto dvomimo v tisto kar vidijo naše oči. To kar vidimo namreč ne more biti res, saj nam naši možgani ne dovolijo, da bi to sprejeli. Toda številke so številke in te ne lažejo.

Če prodaja na internetu raste dobesedno iz meseca v mesec, potem to ni ceneni marketing, ampak dejstvo, ki ga je potrebno sprejeti in o njem razmišljati. Dinamika rasti spletne prodaje vstopnic, ki smo ji priča v zadnjih nekaj letih, je za vse, ki se profesionalno ukvarjamo s tem področjem nazoren pokazatelj, da postaja svetovni splet promocijski in prodajni kanal številka ena. Hkrati še nikoli v preteklosti nismo bili priča tako očitni dominaciji neke prodajne poti, kot se to kaže pri internetu. Odpira pa se vprašanje koliko časa bo še tako? Mobilna tehnologija in z njo mobilne rešitve že dobivajo vlogo resnega konkurenta in verjetno bomo kmalu priča novi veliki spremembi. Večina kupcev bo namreč kupovala vstopnice kar preko svojega pametnega telefona. Ne verjamete? Tudi v to, da bo spletna prodaja premagala fizična prodajna mesta niste verjeli pa poglejte kaj se je zgodilo!

Ljubljana, januar 2020

Zoran Bistrički, svetovalec za e-poslovanje