KONS:O:VEL
- 10,00 EUR 10
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Abonma Cankar
KONS:O:VEL
Biografska in filozofska drama
Od 15. leta
Režija: Matjaž Berger; nastopajo: Pavle Ravnohrib, Petra Govc, Barbara Ribnikar, Aleš Valič, Janez Hočevar, Jana Menger, Lana Voljč, Gal Žižek; glasba: Peter Penko; koreografija: Jana Menger; koprodukcija: Anton Podbevšek Teater, Studia humanitatis; v sodelovanju s Cankarjevim domom
Predstava na novo osvetljuje pesniškega genija Srečka Kosovela in vizualizira njegovo umetnost, ki jo je pesnik dojemal kot sintezo »konsov«.
»Konsi so bili od vsega začetka namenjeni tudi gledanju in ne le branju. ... Z uporabo inženirskih skic, geometrijskega materiala, vizualnega poudarjanja ter prostorskega in pomenskega prenašanja teže pesmi zdaj v spodnji del, zdaj na desno stran pesmi, zdaj v njeno sredino, in ob pogostem potujevanju njenih delov sem v poeziji uveljavljal temeljno, organsko in prostorsko zahtevo literarnega konstruktivizma, ki je pesnika izenačeval z inženirjem, umetnost pa z življenjem, kar sem povedal na več mestih.« Janez Vrečko
Čemu Kosovel v tem času? In to kot gledališka uprizoritev, z izvirnim in realnim dramskim besedilom = dramogramom Janeza Vrečka, njegovimi poslednjimi arheološkimi najdbami 22 let mladega pesnika, ki bi rad živel večno in ki ne more tišine doseči, njegovemu radikalnemu branju funkcije mišljenja pesmi in pesmi kot posebni operaciji resnice, pesnika, ki je zapisal, da je njegovo življenje slovensko, sodobno, evropsko, večno. In kot ima vsak svojega drugega, pekel, to so drugi, kot je imel Mozart svojega Salierija, Hamlet svojega Horatia (v obratni, a vseeno interpretacijski funkciji), je imel te(ga) tudi Srečko Kosovel … Kot na mnogih mestih svoje prelomne kosoveliane (Srečko Kosovel: Monografija) dokaže Janez Vrečko, je mož, ki je zaprl Kosovela v predal (1926–1967), docela dobro razumel, kaj je zaprl za javni prostor planetarnih razsežnosti, tako kot je to do smrtne izmučenosti neidentitetno skandiralo v Salieriju , ko je s presežnim užitkom govoril o svojem objektu – Mozartu …
Po predstavi bo sledil pogovor z ustvarjalci.