Kralj Lear
- 15,50 EUR Odrasli
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Slovensko mladinsko gledališče- Vilharjeva cesta 11, 1000 Ljubljana
- 386 1 425 33 12
- [email protected]
- www.mladinsko.com
Kralj Lear
William Shakespeare
Kralj Lear je poleg Hamleta gotovo najbolj razvpita in največkrat uprizarjana Shakespearova tragedija, ki govori tako o svetu kot tudi o najbolj intimnih človeških problemih. In prav ta večplastnost je za ustvarjalce, ki se odločijo, da jo bodo uprizorili, nenehen izziv in tudi vir novih interpretacij. Zgodba ima pravzaprav korenine v pravljici o kralju, ki se odloči svoje kraljestvo prepustiti tisti izmed svojih treh hčera, ki ga bo najbolj prepričala s svojo izjavo o ljubezni in predanosti. Toda tako kot je za pravljice značilno, se zaplete že na začetku – pri prepoznavanju prave ljubezni. Zaslepljeni in samovšečni kralj namreč izjave hčera napačno presodi in ne uvidi, kaj je iskrenost in kaj pretvarjanje, kaj resnično čustvo in kaj preračunljivost. Svoje kraljestvo preda v napačne roke, in to seveda tudi kmalu ugotovi. Vendar je takrat zanj, pa tudi za njegovo najmlajšo hčerko Kordelijo, žal že prepozno. Za svojo napačno presojo in odločitev Lear drago plača. Drago pa plačajo tudi vsi tisti, ki jih je njegova zaslepljenost skupaj z njim potegnila v brezno trpljenja in smrti.
V Kralju Learu se nam razpira mračen in zapleten svet medčloveških odnosov in grozljive posledice nepremišljenih odločitev. Kralj Lear je besedilo za vse čase. Zato lahko samo ponovimo ugotovitev, do katere se je prikopal že sloviti režiser Peter Brook: »Kaj torej Shakespeare hoče? Nas skuša učiti? (...) Shakespeare nam, moder, kot je, odgovora ne pove. Dal pa nam je svojo igro in vse njegove izkušnje so hkrati vprašanja in odgovor. Če gledamo nanjo tako, pa je igra povezana z najbolj pekočimi temami našega časa – stari in mladi v odnosu do družbe; vprašanje umetnosti; doumevanje napredka; način, kako živimo svoje življenje.«
William Shakespeare
Kralj Lear je poleg Hamleta gotovo najbolj razvpita in največkrat uprizarjana Shakespearova tragedija, ki govori tako o svetu kot tudi o najbolj intimnih človeških problemih. In prav ta večplastnost je za ustvarjalce, ki se odločijo, da jo bodo uprizorili, nenehen izziv in tudi vir novih interpretacij. Zgodba ima pravzaprav korenine v pravljici o kralju, ki se odloči svoje kraljestvo prepustiti tisti izmed svojih treh hčera, ki ga bo najbolj prepričala s svojo izjavo o ljubezni in predanosti. Toda tako kot je za pravljice značilno, se zaplete že na začetku – pri prepoznavanju prave ljubezni. Zaslepljeni in samovšečni kralj namreč izjave hčera napačno presodi in ne uvidi, kaj je iskrenost in kaj pretvarjanje, kaj resnično čustvo in kaj preračunljivost. Svoje kraljestvo preda v napačne roke, in to seveda tudi kmalu ugotovi. Vendar je takrat zanj, pa tudi za njegovo najmlajšo hčerko Kordelijo, žal že prepozno. Za svojo napačno presojo in odločitev Lear drago plača. Drago pa plačajo tudi vsi tisti, ki jih je njegova zaslepljenost skupaj z njim potegnila v brezno trpljenja in smrti.
V Kralju Learu se nam razpira mračen in zapleten svet medčloveških odnosov in grozljive posledice nepremišljenih odločitev. Kralj Lear je besedilo za vse čase. Zato lahko samo ponovimo ugotovitev, do katere se je prikopal že sloviti režiser Peter Brook: »Kaj torej Shakespeare hoče? Nas skuša učiti? (...) Shakespeare nam, moder, kot je, odgovora ne pove. Dal pa nam je svojo igro in vse njegove izkušnje so hkrati vprašanja in odgovor. Če gledamo nanjo tako, pa je igra povezana z najbolj pekočimi temami našega časa – stari in mladi v odnosu do družbe; vprašanje umetnosti; doumevanje napredka; način, kako živimo svoje življenje.«
Več na spletni strani Slovenskega mladinskega gledališča.