MEFISTO premiera in ab. sreda
- 21,00 EUR Premiera
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Slovensko mladinsko gledališče- Vilharjeva cesta 11, 1000 Ljubljana
- 386 1 425 33 12
- [email protected]
- www.mladinsko.com
Mefisto
Klaus Mann
Režija: Eduard Miler
Roman Mefisto (1936) je zgodnje literarno pričevanje o vzponu nacizma. Klaus Mann, sin Thomasa Manna, je eden najpomembnejših predstavnikov emigrantske, protinacistične književnosti.
Leta 1949 si je razočaran nad povojno Evropo v Cannesu vzel življenje. »Pogodba s hudičem«, ki jo v Mefistu z nacisti sklene igralec Hendrik Höfgen, je pomembna tema za vse režime in vse čase.
Smo za ceno družbenega uspeha pripravljeni hoditi po truplih?
Mefisto je najboljši primer prepletanja avtobiografskih elementov in fikcijske domišljije, uokvirjen v strašljivo dobo vznika in prvih simptomov ter potem že realnih groženj nacizma. Ta roman o Mefistu – Gründgensu, izdajalskem intelektualcu, ki prostituira svoj talent za ceno minljive slave, je Žanina Mirčevska dramatizirala v gledališko predlogo, s katero se po skorajda desetletju v naše gledališče vrača eden najbolj doslednih in intrigantnih režiserjev tega prostora Eduard Miler.
V novi predstavi za Slovensko mladinsko gledališče si postavlja vprašanja in nanje odgovarja z gledališko domišljijo in igralsko prezenco: Kaj nam omogoča Mefisto? Locirati tiste mefistovske mehanizme, ki tudi danes poganjajo obrat gledališča in predvsem igralca narcisa, ki je pripravljen za slavo – pretiravamo – izdati svoje najbližje? In naprej: Kakšno vrsto krize spola uteleša Mefisto? In še naprej: Mar tudi danes obstaja (mogoče še celo močnejša) povezava med gledališko in politično igro? Kakšna je politika gledališča, ki to igro omogoča?
Več na spletni strani Slovenskega mladinskega gledališča.
Klaus Mann
Režija: Eduard Miler
Roman Mefisto (1936) je zgodnje literarno pričevanje o vzponu nacizma. Klaus Mann, sin Thomasa Manna, je eden najpomembnejših predstavnikov emigrantske, protinacistične književnosti.
Leta 1949 si je razočaran nad povojno Evropo v Cannesu vzel življenje. »Pogodba s hudičem«, ki jo v Mefistu z nacisti sklene igralec Hendrik Höfgen, je pomembna tema za vse režime in vse čase.
Smo za ceno družbenega uspeha pripravljeni hoditi po truplih?
Mefisto je najboljši primer prepletanja avtobiografskih elementov in fikcijske domišljije, uokvirjen v strašljivo dobo vznika in prvih simptomov ter potem že realnih groženj nacizma. Ta roman o Mefistu – Gründgensu, izdajalskem intelektualcu, ki prostituira svoj talent za ceno minljive slave, je Žanina Mirčevska dramatizirala v gledališko predlogo, s katero se po skorajda desetletju v naše gledališče vrača eden najbolj doslednih in intrigantnih režiserjev tega prostora Eduard Miler.
V novi predstavi za Slovensko mladinsko gledališče si postavlja vprašanja in nanje odgovarja z gledališko domišljijo in igralsko prezenco: Kaj nam omogoča Mefisto? Locirati tiste mefistovske mehanizme, ki tudi danes poganjajo obrat gledališča in predvsem igralca narcisa, ki je pripravljen za slavo – pretiravamo – izdati svoje najbližje? In naprej: Kakšno vrsto krize spola uteleša Mefisto? In še naprej: Mar tudi danes obstaja (mogoče še celo močnejša) povezava med gledališko in politično igro? Kakšna je politika gledališča, ki to igro omogoča?
Več na spletni strani Slovenskega mladinskega gledališča.