Oranžni II
- 20,00 EUR 20
- 16,00 EUR 16
- 12,00 EUR 12
- 8,00 EUR 8
- 6,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Dirigent: Philipp von Steinaecker
Program
Robert Schumann
Manfred – uvertura, op. 115
Pesem noči za zbor in orkester, op. 108
Genoveva – uvertura, op. 81
Simfonija št. 2 v C-duru, op. 61
Redko je koncertni spored posvečen enemu samemu skladatelju, v tokratnem primeru pa se z deli Roberta Schumanna hkrati spominjamo 160. obletnice njegove tragične smrti ter izpostavljamo izjemno širino njegovega opusa.
Skladateljeva edina opera Genoveva se sicer uveljavlja le počasi, morda tudi zaradi precej papirnatega libreta: krstna izvedba pod skladateljevim vodstvom v Leipzigu leta 1850 ni uspela in šele v zadnjih letih se ponovno prebuja zanimanje zanjo. Obuditvi operne hiše v Bielefeldu leta 1995 je sledila študentska zasedba z londonskega kolidža University, nato prestižna Züriška opera, koncertna izvedba v Bostonu pa se je končala s stoječimi ovacijami. Uvertura v opero bo gotovo primeren uvod v izključno Schumannov večer!
Dramska pesnitev v treh delih Manfred je imela nekoliko drugačno usodo: po premieri v Leipzigu se v glavnem igra le uvertura, podobno kot bo tudi v uvodnem delu našega koncerta. Schumann se je programsko naslonil na istoimensko Byronovo pesnitev, podobno kot skoraj 40 let kasneje Schumannov občudovalec Čajkovski.
Verjetno najlepšo popotnico v življenje je prejela Schumannova Druga simfonija, saj jo je leta 1846 zopet v Leipzigu krstil tamkajšnji glasbeni direktor in vpliven Schumannov podpornik Felix Mendelssohn. Simfonija je še posebej zanimiva zaradi primerljivosti s pripovedno-izpovednim lokom Beethovnovih simfonij: junakovi tragični boji z usodo se nazadnje razpletejo z estetskim triumfom.
Schumann pooseblja nemško romantiko: brezkompromisno prepričan je bil v absolutni prav umetniškega genija, česar se je navzel že v otroštvu in pri čemer je vztrajal vse življenje, tudi in predvsem v lastno škodo. Izjemno je zaznamoval drugo polovico 19. stoletja, njegova glasba pa pozorne poslušalce vedno znova nagrajuje za poglobljeno ukvarjanje z njo.
Še posebno zanimivo jo bo zgoščeno odkrivati s tako zanimivim dirigentom mlajše generacije, kot je Philipp von Steinaecker, ki je med drugim deloval kot asistent Claudia Abbada, sira Johna Eliota Gardinerja in sira Simona Rattla, kot čelist pa je bil med soustanovitelji Mahlerjevega komornega orkestra in član Luzernskega festivalskega orkestra. Obetavni dirigent, s soprogo Chiaro Tonelli tudi pobudnik orkestra Musica Saecolorum in festivala v bližini Bolzana, bo nastopil tako z orkestrom kot z našim zborom, letos preimenovanim iz Slovenskega komornega zbora v Zbor Slovenske filharmonije.