Branjevec za štiri letne čase
- 3,00 EUR I kategorija
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Slovenska kinoteka- Miklošičeva 28, 1000 Ljubljana
- +386 1 4342 520; +386 1 4342 524
- [email protected]
- www.kinoteka.si
(Händler der vier Jahreszeiten)
R.W. Fassbinder, ZRN, 1971, 35mm, 1.37, barvni, 89', ap
Hansu (Hans Hirschmüller) se življenje zalomi; na usodnih prelomnicah so ključno vlogo odigrale ženske. Mati, ki ga prisili, da še naprej obiskuje gimnazijo, čeprav si želi postati mehanik, zaradi česar se odloči pobegniti v tujsko legijo. Mlada prostitutka, ki Hansa, potem ko se je vrnil domov in postal pošten policist, zapelje na njegovem delovnem mestu in Hans zato izgubi službo. Njegova velika ljubezen (Ingrid Caven), ki mu zdaj, ko je postal branjevec in prodaja po dvoriščih, odreče svojo roko, saj si moškega s takšnim poklicem ne upa predstaviti svojemu očetu. Njegova žena (Irm Hermann), ki ga ne ljubi in mu daje čutiti, kako jo dolgočasi in ga potrebuje le kot gonilo sadje-zelenjavnega podjetja, njegovo človeškost in hrepenenje pa ignorira ali celo zatira. Hans se vse bolj zapira vase, počuti se odstavljenega, zapija se, njegovo stisko spregleda celo njegova sestra (Hanna Schygulla), edina ženska, ki ga ima res rada. Po Branjevcu za štiri letne čase, na katerega je vplivalo Fassbinderjevo srečanje s Sirkovimi melodramami, Fassbinder prekine s pogostimi aluzijami na ženske, ki se okoriščajo s tem, da so fizično močnejše, da bi moške psihično ponižale. Ženske ne le dobivajo glavne vloge in tako torej postopno nadomeščajo moške junake, marveč so tudi in predvsem filmane kot bitja želje, kot bitja z močjo želje, ki so zmožne v svoji želji iti do konca.
R.W. Fassbinder, ZRN, 1971, 35mm, 1.37, barvni, 89', ap
Hansu (Hans Hirschmüller) se življenje zalomi; na usodnih prelomnicah so ključno vlogo odigrale ženske. Mati, ki ga prisili, da še naprej obiskuje gimnazijo, čeprav si želi postati mehanik, zaradi česar se odloči pobegniti v tujsko legijo. Mlada prostitutka, ki Hansa, potem ko se je vrnil domov in postal pošten policist, zapelje na njegovem delovnem mestu in Hans zato izgubi službo. Njegova velika ljubezen (Ingrid Caven), ki mu zdaj, ko je postal branjevec in prodaja po dvoriščih, odreče svojo roko, saj si moškega s takšnim poklicem ne upa predstaviti svojemu očetu. Njegova žena (Irm Hermann), ki ga ne ljubi in mu daje čutiti, kako jo dolgočasi in ga potrebuje le kot gonilo sadje-zelenjavnega podjetja, njegovo človeškost in hrepenenje pa ignorira ali celo zatira. Hans se vse bolj zapira vase, počuti se odstavljenega, zapija se, njegovo stisko spregleda celo njegova sestra (Hanna Schygulla), edina ženska, ki ga ima res rada. Po Branjevcu za štiri letne čase, na katerega je vplivalo Fassbinderjevo srečanje s Sirkovimi melodramami, Fassbinder prekine s pogostimi aluzijami na ženske, ki se okoriščajo s tem, da so fizično močnejše, da bi moške psihično ponižale. Ženske ne le dobivajo glavne vloge in tako torej postopno nadomeščajo moške junake, marveč so tudi in predvsem filmane kot bitja želje, kot bitja z močjo želje, ki so zmožne v svoji želji iti do konca.