Edward Clug: Peer Gynt, balet
- 23,00 EUR 1. kategorija
- 20,00 EUR 2. kategorija
- 18,00 EUR 3. kategorija
- 14,00 EUR 4. kategorija
- 12,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Balet po motivih istoimenske drame Henrika Ibsena
Balet SNG Maribor
Koreografija: Edward Clug
Glasba: Edvard Grieg
Scenografija: Marko Japelj
Kostumografija: Leo Kulaš
Produkcija: Balet SNG Maribor
Peer Gynt zavzema posebno mesto med dramskimi protagonisti, saj se v njem združujejo poteze tako rekoč vsakega velikega junaka klasične in romantične literature, čeprav je od drugih vseskozi drugačen in samosvoj. Ibsenova verzna drama še danes razpira številne zagate nepomirljivih bivanjskih nasprotij in identitetne razklanosti sodobnega človeka. Čeprav izhaja zgodba o Peeru iz norveške ljudske pravljične zakladnice, je pravzaprav razprta projekcija Ibsenovih najintimnejših identitetnih dilem. Peer se na začetku predstavlja kot pesnik, ki nas lahko očara z močjo svoje besede in domišljije, v nadaljevanju pa se spremeni v brezčutnega povzpetnika in koristolovca, ki s preprodajo ljudi in z vojnim dobičkarstvom brezobzirno streže svoji pogoltnosti. Z enako neomajnostjo živi v vlogah ljubimca in morilca, iskalca resnice in obsedenca …
Koreograf in plesalec Edward Clug izhaja iz klasičnega baleta, čeprav zastavlja svojo plesno govorico v sodobnih estetikah in jo dopolnjuje s prvinami drugih kulturnih ozadij. Z avtorsko prepoznavnim slogom se je Clug uveljavil na mednarodnem koreografskem prizorišču in trenutno velja za enega najbolj iskanih evropskih koreografov, ki med drugim sodeluje s priznanimi plesnimi skupinami, kot so NDT (Nizozemsko plesno gledališče), Balet Züriške operne hiše, Stuttgartski balet, Flamski kraljevi balet idr. Kljub temu pa ostaja njegovo ustvarjalno domovanje Maribor, kjer je kot vodja tamkajšnjega Baleta oblikoval umetniško prodorno plesno skupino. Kot sam pravi, je mariborski plesni ansambel še vedno edinstven prostor za ustvarjanje ter jedro njegovega osebnega in umetniškega razvoja.
Clug je svojo koreografsko interpretacijo nordijskega »junaka« zastavil v smeri sodobnega pripovednega baleta, ki je postavljen na rob objektivnega nadrealizma, racionalnega absurda in duhovite samoironije, kar so obenem tudi temeljne psihološke poteze Peera Gynta, ki so prevedene in na novo izoblikovane v plesno stanje oziroma moment. Glasbena podlaga obsega izvirno Griegovo komorno, priložnostno in odrsko glasbo, ki jo je danes najbolj znani norveški romantični skladatelj napisal prav za premiero Ibsenove drame leta 1876. Glasbena učinkovitost posameznih točk je pozneje delu utrla samostojno pot na simfonične odre, kjer je še danes glasbena sopomenka za preprosto lepoto ljudskega izraza in zamaknjeno čarobnost nordijskega sveta.