Oranžni I
- 33,00 EUR 33
- 26,00 EUR 26
- 20,00 EUR 20
- 13,50 EUR 13,50
- 10,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Responsible organizer and seller
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Dirigent: Uroš Lajovic
Solistka: Dubravka Tomšič Srebotnjak, klavir
Program
Jurij Mihevec, Planeti – uvertura za godalni orkester
Ludwig van Beethoven, Koncert za klavir in orkester št. 4 v G-duru, op. 58
Witold Lutosławski, Koncert za orkester
Rdeča nit tega koncerta bo zrelost: v prvi vrsti obeh nosilnih interpretov, ki sta že desetletja steber glasbene poustvarjalnosti in visokega glasbenega šolstva tako doma kot v svetovnem merilu, pa tudi skladateljev obeh velikih koncertantnih skladb tega programa, Ludwiga van Beethovna in Witolda Lutosławskega, ki sta deli napisala v letih prehoda v umetniško zrelost.
Beethovnov Koncert za klavir in orkester št. 4 je nastal sredi prvega desetletja 19. stoletja v neverjetno plodovitem obdobju skupaj s Tretjo in Četrto simfonijo ter Trojnim in Violinskim koncertom pa še klavirsko sonato Apassionata in godalnimi kvarteti Razumovski. Koncert omogoča tako pianistu kot orkestru prikaz virtuoznega obvladovanja svojega métiera, ob tem pa zlasti v prvih dveh stavkih izraža miselno globino in čustveno prefinjenost, ki ji še pri Beethovnu samem težko najdemo par. Na javni premieri 22. decembra 1808 na Dunaju je Beethoven zadnjič nastopil kot pianist.
Sto trideset let kasneje pa je z natanko to skladbo končal študij klavirja Witold Lutosławski (1913–1994), navzlic številnim drugim pomembnim poljskim skladateljem zadnjih generacij morda osrednje ime te mogočne glasbene kulture preteklega stoletja. S Koncertom za orkester se je skladatelj, ki se je med vojno preživljal kot pianist v kavarnah, dokončno uveljavil, obenem pa tudi presegel svoje zgodnje obdobje poglabljanja v ljudske motive. Prav v bogato nadgrajeni in kompleksno razširjeni obdelavi v osnovi preprostega materiala je ta skladba ne le po imenu sorodna istoimenski Bartókovi, ki je nastala manj kot deset let prej – v ZDA, kamor se je madžarski skladatelj zatekel pred madžarskim nacionalističnim in militantno antisemitskim totalitarizmom. Koncert Lutosławskega je svojevrsten most med jedrom poljske narodne identitete v ljudski glasbi in njenim ohranjanjem v visoko sofisticirani moderni glasbi.
Kot dodatno zanimivost lahko navedemo še to, da bo datum četrtkovega koncerta enak datumu krstne izvedbe te skladbe leta 1954. Še dodaten pečat temu tehtnemu sporedu pa nedvomno dajeta velika pianistka in naš novi stari šef dirigent, ki bosta zopet skupaj nastopila pred domačim občinstvom.