"Hrvatski kratki": Filmi Hane Jušić in Sonje Tarokić
- 5,00 EUR Vstopnica
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Odgovorni organizator i prodavač
Otok, zavod za razvijanje filmske kulture Ljubljana- Metelkova 6, 1000 Ljubljana
- [email protected]
- www.kinootok.org
Če bi bila hiša dobra, bi jo tudi volk imel/Da je kuća dobra i vuk bi je imao (Hana Jušić, 2015, 25')
Pametnjakovički/Pametnice (Hana Jušić, Sonja Tarokić, 2010, 24')
Tla pod nogami/Tlo pod nogama (Sonja Tarokić, 2014, 29')
Mladi avtorici sta že nekaj let v samem vrhu hrvaške filmske ustvarjalnosti. Kot uspešen tandem raziskujeta tematike zlasti dekliškega vsakdana, a to vsakdanjost vselej začinita s twistom, s svojim neredko humornim pogledom. A kljub skupnim tematskim in pripovednim afinitetam sta si filmska izraza ustvarjalk – ko gre za njune samostojne projekte – močno različna: za Hano Jušić se zdi, da (socialno) realistične slike napolni s specifičnim humorjem, erotiko in nasiljem; Sonja Tarokić pa raziskuje vloge posameznikov v tradicionalni družbi in trenutke, ko le-te trčijo ob čustva in nepredvidena stanja duha.
Hana Jušić in Sonja Tarokić kljub mladosti že vrsto let sodita med vrhove hrvaške filmske ustvarjalnosti, saj sta nase glasno opozorili že s filmi iz študentskih dni. V otoški program in tudi sicer v svet stopata kot uspešen ustvarjalni tandem, ki s filmskim izrazom proučuje in secira na prvi pogled vsakdanje in povsem neosupljive okoliščine. A prav radovedno in neizprosno brskanje po površini vsakdana nas v filmih avtoric popelje do nenavadnih in čudnih notranjih svetov posameznikov in novih zornih kotov na širen, a hermetičen svet družbenih in intimnih odnosov. Razkrije se nenehen trk ali trenje med (s tradicijo obremenjeno) družbo in živahnim, čeprav podrejenim čustvenim in čutnim svetom posameznikov. Kakor okoliščine tudi liki v filmih praviloma niso nenavadni ali uporniški, a s svojo vsakdanjostjo in vpetostjo v spone razmer tako ali drugače, bolj ali manj, hlastajo po svobodi. Počnejo običajne reči, dialogi med njimi so preprosti, banalni, a pod vsem tem »že videnim« vre. In filmarki nas precizno vodita po tem nevarno nepredvidljivem robu. Svet njunih filmov je filigransko izdelan: natančno kadriran in montiran ustvarja celoto, polno ločnic in ločevanj: svetovi likov so kljub »funkcionalnemu« sistemu ostro ločeni; scenografija, kostum, zvok, barvna skala ... vsi sporočajo o svetu navidezne harmonije, ki se zaradi spontanih miselnih in čustvenih reakcij protagonistov neprenehoma in zanesljivo sesuva v kaos. In ta razpad vseskozi spremlja humor v različnih pojavnih oblikah – ob katerem nas neredko strese smeh, a prav enako pogosto spreleti srh.
Kljub skupnim tematskim in pripovednim afinitetam pa sta si filmska izraza ustvarjalk, cinefilk in prijateljic, ko gre za njune samostojne projekte, močno in nadvse različna: Sonja Tarokić ostaja v polju realizma in njen filmski svet v vseh slojih sestavljajo precizne in izluščene podrobnosti, sestavni delci velike slike o malih ljudeh. Filmski izraz Hane Jušić pa je že na prvi pogled bolj kričav: svoje slike vsakdana napolni z značilnim humorjem, erotiko, nasiljem, ki dajo nemudoma slutiti trhle temelje tradicije, na katerih tako samozavestno slonimo.
Varja Močnik