TRISTAN IN IZOLDA
- 3,00 EUR I kategorija
- Processing costs fee per ticket is 1 EUR. Tax is included.
- Odgovorni organizator i prodavač
Slovenska kinoteka- Miklošičeva 28, 1000 Ljubljana
- +386 1 4342 520; +386 1 4342 524
- [email protected]
- www.kinoteka.si
trajanje: 240 minut
dirigent: Jiři Belohlavek
pevci: N. Stemme, R. Gambill, K. Karneus, B. Skovhus, R. Pape
Zgodba o Tristanu in Izoldi je zgodba o najbolj romantični ljubezni vseh časov, sicer pa je keltska legenda iz 12. stoletja, ki se je skupaj z Wagnerjevo glasbo zapisala v svetovno operno zgodovino. Wagner v njej ne more skriti svojih ljubezni – najprej do Mathilde Wesendonck, hkrati s končanjem opere pa je bil že do ušes zaljubljen v hčer Franza Liszta, prikupno Cosimo. Ta je bila sicer žena njegovega zvestega prijatelja in dirigenta Hansa von Bülowa, a Warnerja to ni motilo. Njegova vztrajnost je pripeljala do ločitve in Cosima je postala Wagnerjeva žena. V času, ko je opera nastajala, je bil Wagner pod močnim vplivom filozofije Arthurja Schopenhauerja, zagotovo pa je najpomembnejši glasbeni element te opere Tristanov akord, nekakšen vedno lebdeč del brez pravega tonalnega središča – temelj mnogih glasbenih in izvenglasbenih interpretacij. Sklepni prizor opere (Izoldina smrt) je sploh vrhunec in večni element filozofskih ter glasbeno-strokovnih pogledov. Brez dvoma pa je Wagner v tej operi odgovoril na veliko vprašanje »kaj je glasba«. Njegov odgovor je nedvoumen: glasba je ženska.
dirigent: Jiři Belohlavek
pevci: N. Stemme, R. Gambill, K. Karneus, B. Skovhus, R. Pape
Zgodba o Tristanu in Izoldi je zgodba o najbolj romantični ljubezni vseh časov, sicer pa je keltska legenda iz 12. stoletja, ki se je skupaj z Wagnerjevo glasbo zapisala v svetovno operno zgodovino. Wagner v njej ne more skriti svojih ljubezni – najprej do Mathilde Wesendonck, hkrati s končanjem opere pa je bil že do ušes zaljubljen v hčer Franza Liszta, prikupno Cosimo. Ta je bila sicer žena njegovega zvestega prijatelja in dirigenta Hansa von Bülowa, a Warnerja to ni motilo. Njegova vztrajnost je pripeljala do ločitve in Cosima je postala Wagnerjeva žena. V času, ko je opera nastajala, je bil Wagner pod močnim vplivom filozofije Arthurja Schopenhauerja, zagotovo pa je najpomembnejši glasbeni element te opere Tristanov akord, nekakšen vedno lebdeč del brez pravega tonalnega središča – temelj mnogih glasbenih in izvenglasbenih interpretacij. Sklepni prizor opere (Izoldina smrt) je sploh vrhunec in večni element filozofskih ter glasbeno-strokovnih pogledov. Brez dvoma pa je Wagner v tej operi odgovoril na veliko vprašanje »kaj je glasba«. Njegov odgovor je nedvoumen: glasba je ženska.
Opombe: Projekcija bo imela dva odmora.
Uvodno predavanje bo imel dr. Gregor Pompe.
Več na spletni strani organizatorja - Slovenska Kinoteka.