ABECEDA
- 4,50 EUR Cena vstopnice
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Kulturni dom Franca Bernika Domžale- Ljubljanska cesta 61, 1230 Domžale
- +386 (0)1 7225 050
- [email protected]
- www.kd-domzale.si
Alphabet / dokumentarni film
Režija: Erwin Wagenhofer
Scenarij: Sabine Kriechbaum, Erwin Wagenhofer
Država: Avstrija, Nemčija
Distribucija: Demiurg / 113 min, 2013
Nastopajo: Sir Ken Robinson, Yang Dongping, Andreas Schleicher, Prof. Dr. Gerald Hüther, Arno Stern, Yakamoz Karakurt, Thomas Sattelberger, André Stern, Pablo Pineda Ferrer
»Osemindevetdeset odstotkov otrok se rodi visoko nadarjenih. Po šolanju je takšnih le še dva odstotka.«
Ne glede na to, katero šolo smo obiskovali, sledimo vzorcem mišljenja, ki izvirajo iz zgodnjega obdobja industrializacije, ko je bil cilj oblikovati ljudi v dobro delujoče člene v proizvodni verigi. Učni program se je od tedaj močno spremenil, šola ni več kraj avtoritativnega urjenja, obsedenost s predpisanimi standardi pa učne ure opredeljuje bolj kot kadarkoli prej. Storilnost, vodilo tekmovalno naravnane družbe, je postala neizprosno merilo za vse. A enosmerna osredotočenost na tehnokratske učne cilje in nekritično ponavljanje iz konteksta iztrganih podatkov bosta morda zatrla prav tisto igrivo ustvarjalnost, ki bi nam lahko pomagala – brez strahu pred neuspehom – pri iskanju novih rešitev za ekonomsko, družbeno in politično krizo, s katero se soočamo. Skoraj vse tovrstne razprave se osredotočajo na tiste oblike tekmovalnega izobraževanja, ki naj bi učencem zagotovile največji uspeh, Wagenhoferja v nasprotju s tem zanima način razmišljanja, ki se skriva zadaj. Tisto, česar se naučimo, oblikuje naše zaloge znanja, kako se učimo, pa oblikuje naše mišljenje.
»Abeceda je polemična kritika standardnih izobraževalnih postopkov, kakršne izvajajo v večjem delu sveta. Film je v svojem bistvu razprava, ki družbe roti, da zmanjšajo pritisk na mlade in v izobraževanju namesto tekmovalnosti sprejmejo filozofijo sodelovanja, s tem pa otrokom omogočijo boljši razvoj.« Nick Cunningham