Oranžni I
- 33,00 EUR 33
- 26,00 EUR 26
- 20,00 EUR 20
- 13,50 EUR 13,50
- 10,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Dirigent: Uroš Lajovic
Solist: Reinhold Friedrich, trobenta
Program
Wolfgang Amadeus Mozart, Idomeneo – baletna glasba
Joseph Haydn, Koncert za trobento v Es-duru, Hob.:VIIe/1
Janez Krstnik Dolar, Dunajska maša za štiri kvartete solistov, štiri zbore in orkester
Oranžno sezono bomo končali na Dunaju, kjer so se skozi stoletja prepletle poti Avstrijcev Haydna in Mozarta ter Slovencev Janeza Krstnika Dolarja in Uroša Lajovica.
Na prvi pogled se zadeva sicer ne izide: Mozart je nekaj manj kot slabo zadnje desetletje življenja res preživel na Dunaju, a opera Idomeneo je bila krstno izvedena v prelepem münchenskem dvornem gledališču Cuvillé že leta 1781, ko je bil skladatelj še v dvorni službi v Salzburgu. Ampak ... ampak za koncertno izvedbo šest let kasneje na Dunaju v palači Auerspergov je Mozart opero predelal v obliko, kakršno poznamo danes, to pa je, da vlogo Idamanta, sina naslovnega junaka, poje tenor, in ne kontratenor.
Tudi Haydn večine svoje ustvarjalne dobe ni preživel na Dunaju, čeprav se je tja vedno znova vračal in je tam tudi pokopan. A Koncert za trobento sodi med dela iz poznih devetdesetih, ko se je po vrnitvi iz Londona ustalil na Dunaju in tam tudi napisal nekaj pomembnih del, poleg tega koncerta ter zadnjih godalnih kvartetov še oratorija Stvarjenje in Letni časi.
Komaj kdaj se primeri, da je Haydnova skladba najmlajša na koncertnem sporedu. V tem primeru je za kar 15 let, a to je prava malenkost, saj je Dunajska maša (Missa Viennensis) Janeza Krstnika Dolarja (1620, Kamnik–1673, Dunaj) še več kot sto let starejša od Idomenea. Gre za izjemno skladbo, pisano z ambiciozno prostorsko postavitvijo štirih solistov in štirih zborov – tako rekoč bi se dalo reči, da je rojak iz 17. stoletja kuvertiral kvadrofonijo.
Zgodba tega koncerta se sklene s študijem in profesuro dirigenta Uroša Lajovica na Dunaju: slabih 20 let po diplomi pri profesorju Hansu Swarowskem je naš novi šef dirigent še sam postal učitelj na isti šoli. Vmes ... vmes pa je transkribiral rokopis Dolarjeve Maše ter jo že leta 1979 izvedel v Varaždinu in Zagrebu, leta 1981 pa tudi posnel z zborom in orkestrom zagrebške radiotelevizije. Končno bo po dolgih letih ta fascinantna skladba zazvenela tudi v Ljubljani, lepo pa bi jo bilo izvesti še v starem mestnem jedru Kamnika, kjer se je verjetno skladatelj potikal kot otrok.
Ob teh zanimivih zgodbah skoraj spregledamo izjemnega Reinholda Friedricha, ki je zadnja leta prihajal v Ljubljano kot pedagog poletnih tečajev Akademije Branimirja Slokarja in nastopal na komornih koncertih, zdaj pa bo eden najboljših trobilcev našega časa končno zaigral še z orkestrom!