DEKLICA Z ZAHODA
- 25,00 EUR izven
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
SNG Maribor- Slovenska ulica 27, 2000 Maribor
- 02 250 61 15
- [email protected]
- www.sng-mb.si
Giacomo Puccini
Deklica z zahoda
La fanciulla del West
Dirigent: Francesco Rosa
Režija: Pier Francesco Maestrini
Premiera: 15. maj 2015, Velika dvorana
Glasba Giacomo Puccini
Libreto Guelfo Civinini, Carlo Zangarini
Scenograf: Alfredo Troisi
Kostumograf: Luca dall`Alpi
Oblikovalec luči: Vesna Kolarec
Zborovodkinja: Zsuzsa Budavari Novak
Asistentka režije: Tanja Lužar
Kljub manj pogosti izvajanosti tega Puccinijevega opernega dela, ki ga je skladatelj ustvaril leta 1910 na libreto Guelfa Civininija in Carla Zangarinija, pa je opera Deklica z zahoda danes cenjena predvsem zaradi bogate in barvitejše orkestracije ter večje melodične povezljivosti, kot jo lahko zasledimo v njegovih prejšnjih delih. Opera upodablja garaško in nepredvidljivo življenje kalifornijskih rudarjev s pogorja Cloudy Mountains za časa "zlate mrzlice" in sledi vsebini drame Deklica z zlatega zahoda (The Girl of the Golden West) ameriškega dramatika Davida Belasca, katerega dramsko podlago je Puccini uporabil tudi za svojo opero Madama Butterfly. Četudi sta prostor in čas opere postavljena v veristični okvir, ki je tedaj vsaj v Italiji veljal za nov operni trend, pa gre pravzaprav za nadaljevanje tipično romantičnih tematik, zlasti iskanja edine prave ljubezni, ki se razvname med rudarjem Dickom Johnsonom (s skrivnim banditskim imenom Ramerrez) in lastnico točilnice Minnie. V glasbeni podobi Puccinijeve opere Deklica z zahoda se zrcalijo vplivi skladateljev, med drugim Debussyja, Stravinskega in Richarda Straussa, četudi jih je Puccini spretno "pretalil" v svoj enkraten in melodično-ekspresiven slog. Opera, ki jo je Puccini prišteval med svoja najboljša dela, je doživela velik uspeh že po praizvedbi v newyorški Metropolitanski operi decembra 1910, legendarni dirigent premiere Arturo Toscanini pa jo je poimenoval kot "veliko simfonično pesnitev", ki se po več kot štirih desetletjih ponovno vrača na veliki oder mariborske Opere.