Grešni kozel
- 3,00 EUR I kategorija
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Slovenska kinoteka- Miklošičeva 28, 1000 Ljubljana
- +386 1 4342 520; +386 1 4342 524
- [email protected]
- www.kinoteka.si
(Katzelmacher)
R.W. Fassbinder, ZRN, 1969, 35mm, 1.37, čb, 88', ap
»Marie spada k Erichu. Paul spi s Helgo. Peter se pusti vzdrževati Elisabeth. Rosy se Franzu daje za denar. Na dvorišču, v gostilni, v svojih stanovanjih se srečujejo, posamič, v parih ali cela skupina, in med sabo izmenjujejo mnenja, se prepuščajo agresivnosti, se nadlegujejo, pijejo in se dolgočasijo. To, da se Helga, ki pripada Paulu, spusti v razmerje z njegovim prijateljem Erichom, da se Peter naveliča Elisabethinega ukazovanja in svoj bes strese na kupljivo Rosy, da gre Paul včasih k lepemu Klausu in da Gundo dražijo, ker ne dobi nobenega, pač ne more zmotiti zaprtosti njihovega malomeščanskega predmestnega revirja. To spada zraven, vse to 'ima svoj prav'. Šele ko v njihov svet vdre Jorgos, 'Grk iz Grčije', in s svojim 'nix verstehn' prebudi njihovo ksenofobijo, zavist, agresivnost in ostale fašistoidne sindrome, se fantje končno zbrihtajo, se poberejo s tal in ga zmikastijo. Stvari je treba spraviti v red.« R.W. Fassbinder
Fassbinder demonstrira mehanizme latentnega fašizma, izbruh sovraštva in nasilja s hladno abstraktnostjo modela. Film teče s perfektno, precizno natančnostjo in prav tu doseže svojo prepričljivost. Svetle, skoraj bele kompozicije se zdijo kot vsakdan, toda ravno vsakdanjost v svoji izolaciji učinkuje toliko bolj zastrašujoče: zlobno razpravljanje o Grku (odigra ga Fassbinder), kjer so stvari prignane že do skrajnosti, poteka za mizo v gostilni. Kot bi gledali klavce živine na trgu v pomenku o svinjah, se tipi dogovarjajo o najbolj nizkotnih maščevalnih dejanjih, s katerimi bodo Grku »pokazali svoje«, medtem ko ta prijazno sedi z njimi za mizo, saj pač ne razume njihovega jezika. Tu film gledalca postavlja v tesnobno soočenje s produkti malomeščanske zakrknjenosti.
R.W. Fassbinder, ZRN, 1969, 35mm, 1.37, čb, 88', ap
»Marie spada k Erichu. Paul spi s Helgo. Peter se pusti vzdrževati Elisabeth. Rosy se Franzu daje za denar. Na dvorišču, v gostilni, v svojih stanovanjih se srečujejo, posamič, v parih ali cela skupina, in med sabo izmenjujejo mnenja, se prepuščajo agresivnosti, se nadlegujejo, pijejo in se dolgočasijo. To, da se Helga, ki pripada Paulu, spusti v razmerje z njegovim prijateljem Erichom, da se Peter naveliča Elisabethinega ukazovanja in svoj bes strese na kupljivo Rosy, da gre Paul včasih k lepemu Klausu in da Gundo dražijo, ker ne dobi nobenega, pač ne more zmotiti zaprtosti njihovega malomeščanskega predmestnega revirja. To spada zraven, vse to 'ima svoj prav'. Šele ko v njihov svet vdre Jorgos, 'Grk iz Grčije', in s svojim 'nix verstehn' prebudi njihovo ksenofobijo, zavist, agresivnost in ostale fašistoidne sindrome, se fantje končno zbrihtajo, se poberejo s tal in ga zmikastijo. Stvari je treba spraviti v red.« R.W. Fassbinder
Fassbinder demonstrira mehanizme latentnega fašizma, izbruh sovraštva in nasilja s hladno abstraktnostjo modela. Film teče s perfektno, precizno natančnostjo in prav tu doseže svojo prepričljivost. Svetle, skoraj bele kompozicije se zdijo kot vsakdan, toda ravno vsakdanjost v svoji izolaciji učinkuje toliko bolj zastrašujoče: zlobno razpravljanje o Grku (odigra ga Fassbinder), kjer so stvari prignane že do skrajnosti, poteka za mizo v gostilni. Kot bi gledali klavce živine na trgu v pomenku o svinjah, se tipi dogovarjajo o najbolj nizkotnih maščevalnih dejanjih, s katerimi bodo Grku »pokazali svoje«, medtem ko ta prijazno sedi z njimi za mizo, saj pač ne razume njihovega jezika. Tu film gledalca postavlja v tesnobno soočenje s produkti malomeščanske zakrknjenosti.