Oranžni II
- 26,00 EUR 26
- 20,50 EUR 20,50
- 16,00 EUR 16
- 10,00 EUR 10
- 8,00 EUR Dva sedeža skupaj
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Cankarjev dom- Prešernova cesta 10, 1000 Ljubljana
- +386 (0)1 2417 300
- [email protected]
- www.cd-cc.si
Dirigent: James Judd
Kvartet rogov Berlinske filharmonije
Program
Lojze Lebič, Archifonia
Robert Schumann, Koncertna skladba za štiri rogove in orkester, op. 86
Anton Bruckner, Simfonija št. 5 v B-duru, WAB 105
S tem koncertom se nadaljujeta dve zgodbi iz prejšnjih: prva je Schumannova, druga pa nastopi solistov, ki so člani Berlinskih filharmonikov. Ta ima v tokratnem primeru tudi slovenskega člana, saj je Andrej Žust že nekaj let član sekcije hornistov tega orkestra.
Zanimivo je primerjati sodobnika Roberta Schumanna in Antona Brucknerja: prvi samozavesten nenehni inovator in komunikator, drugi introvertiran in negotov navkljub številnim priznanjem zlasti kolegov, ki jih je neizmerno spoštoval. Prvi dejaven in tudi uspešen skorajda v vseh glasbenih oblikah, drugi se je omejil večinoma na simfonije (ter na cerkvene vokalne oblike, kjer pa je bil mnogo manj ambiciozen). Prvi vse (sicer precej kratko) življenje srečno poročen z mladostno ljubeznijo Claro, drugi večni samec z anekdotično trpkim, domnevno neobstoječim ljubezenskim življenjem – razen tragičnih, občasno pa že skoraj komičnih ponudb zakona najstnicam še v visoki starosti. Vsem tem razlikam navkljub sta vsak po svoje prelomni osebnosti; Mahler je na primer Brucknerja označil celo za svojega predhodnika.
Brucknerja na naših koncertih zadnja leta nismo kaj dosti poslušali: še najbolj odmevno leta 2010 na slavnostnem koncertu ob 80-letnici dr. Mirka Cudermana, ki pa je bil izveden le v okviru Vokalnega abonmaja. Isto pomlad je tedaj novi šef dirigent Emmanuel Villaume poustvaril morda skladateljevo najbolj znano Sedmo simfonijo; tokratna izvedba Pete prihaja torej po za tako pomembnega skladatelja kar predolgi pavzi.
Bruckner je zanimiv skladatelj tako za vrhunske poznavalce glasbene teorije kot za laike – njegove mogočne repetitivne strukture delujejo moderno, kompleksne harmonične zasnove pa neizčrpno. Rezultat je hipnotičen spoj duhovnosti ter premišljene zgradbe, ki začara – je pa tudi izvajalsko izredno zahteven, zlasti zaradi značilnega »Brucknerjevega ritma«.
Peta simfonija velja za skladateljevo življenjsko mojstrovino na področju kontrapunkta, saj je njen Finale kombinirana fuga in sonatni stavek. Zaradi tolikšne kompleksnosti bi morda nekaj priprave na koncert v tem primeru še posebej omogočilo mnogo bogatejše doživetje te skladbe, kasneje pa boljše razumevanje tudi drugih vej umetnosti.