Potovanje V Niklashausen
- 3,00 EUR I kategorija
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Slovenska kinoteka- Miklošičeva 28, 1000 Ljubljana
- +386 1 4342 520; +386 1 4342 524
- [email protected]
- www.kinoteka.si
(Niklashauser Fart)
R.W. Fassbinder, ZRN, 1970, 35mm, barvni, 86', ap
Na postno nedeljo, 24. marca leta 1476, na dan, ko se zima uradno umakne pomladi, v bavarsko mestece Niklashausen prikoraka pastir in potujoči glasbenik Hans Böhm (Michael König). Pred zbranimi vaščani Hans zažge svoj boben in spregovori o razodetju, ki ga je nedavno izkusil. Pove, da se mu je prikazala mati božja in mu zaukazala, naj stopi pred ljudi. V nadaljevanju govora Böhm iz religioznih postulatov izpelje konkretne politične, revolucionarne zahteve. Božje kraljestvo naj ne bo več pravljica, umeščena v onostranstvo, marveč naj se realizira tukaj in zdaj. Cerkev naj se nemudoma razpusti kot organizacija, ki si lasti interpretacijo božje besede. Aristokracija naj se odpove vsem privilegijem in postane enaka sleherniku. Vsak naj bo deležen enakega plačila za svoje delo in vsa lastnina naj bo enakomerno porazdeljena med vse. Böhmove pridige naletijo na navdušen odziv in na tisoče kmetov iz vse Nemčije roma v Niklashausen, dokler se jih v pokrajini ne zbere kar 30.000. Vendar se Böhm sooča z nepričakovanimi težavami, saj je njegov političen program za kmete v dobršni meri nerazumljiv. V njem ne vidijo političnega vodje, pač pa preroka, od katerega pričakujejo čudeže. Ko ga škofovska vojska aretira in za kazen živega zažge, kmetje ne trenejo in še vedno čakajo na čudež. Po resničnih in malo znanih zgodovinskih dogodkih posneta alegorija o tegobah legitimiranja revolucionarne misli.
R.W. Fassbinder, ZRN, 1970, 35mm, barvni, 86', ap
Na postno nedeljo, 24. marca leta 1476, na dan, ko se zima uradno umakne pomladi, v bavarsko mestece Niklashausen prikoraka pastir in potujoči glasbenik Hans Böhm (Michael König). Pred zbranimi vaščani Hans zažge svoj boben in spregovori o razodetju, ki ga je nedavno izkusil. Pove, da se mu je prikazala mati božja in mu zaukazala, naj stopi pred ljudi. V nadaljevanju govora Böhm iz religioznih postulatov izpelje konkretne politične, revolucionarne zahteve. Božje kraljestvo naj ne bo več pravljica, umeščena v onostranstvo, marveč naj se realizira tukaj in zdaj. Cerkev naj se nemudoma razpusti kot organizacija, ki si lasti interpretacijo božje besede. Aristokracija naj se odpove vsem privilegijem in postane enaka sleherniku. Vsak naj bo deležen enakega plačila za svoje delo in vsa lastnina naj bo enakomerno porazdeljena med vse. Böhmove pridige naletijo na navdušen odziv in na tisoče kmetov iz vse Nemčije roma v Niklashausen, dokler se jih v pokrajini ne zbere kar 30.000. Vendar se Böhm sooča z nepričakovanimi težavami, saj je njegov političen program za kmete v dobršni meri nerazumljiv. V njem ne vidijo političnega vodje, pač pa preroka, od katerega pričakujejo čudeže. Ko ga škofovska vojska aretira in za kazen živega zažge, kmetje ne trenejo in še vedno čakajo na čudež. Po resničnih in malo znanih zgodovinskih dogodkih posneta alegorija o tegobah legitimiranja revolucionarne misli.