SONICA 2024 | Deena Abdelwahed 'Jbal Rrsas' Live A/V, Martyna Basta, Nicola Ratti
- 15,00 EUR Vstopnica
- Pri nakupu se zaračuna strošek obdelave naročila v vrednosti 1 EUR z DDV na vstopnico.
- Odgovorni organizator in prodajalec
Muzej in galerije mesta Ljubljane- Gosposka ulica 15, 1000 Ljubljana
- 01 24 12 500
- [email protected]
- www.mgml.si
SONICA 2024 | Deena Abdelwahed 'Jbal Rrsas' Live A/V, Martyna Basta, Nicola Ratti
18. 04. / čet / 20:00
Cukrarna
koncert
vstopnica - predprodaja: 12 EUR
vstopnica - dan dogodka (vrata): 15 EUR
Otvoritveni avdiovizualni spektakel ambasadorke sodobne arabske elektronike Deene Abdelwahed!
»V svojih produkcijah se opira na vse od maksimalizma egipčanskega mahraganata do poročnih pesmi shaabi in ljudskih ritmov dabke, z dodajanjem mutantskih basov in kovinskih tolkalskih zvočnih barv pa ji uspe ustvariti mračno hipnotično glasbo za plesišče.«
The Guardian o Deeni Abdelwahed
Prvi večer 16. edicije festivala elektronske glasbe in tranzitornih umetnosti SONICA prinaša slovensko premiero avdiovizualnega projekta ‘Jbal Rrsas’ tunizijske glasbene vizionarke Deene Abdelwahed, ki se je v zadnjih letih proslavila kot ena vidnejših predstavnic sodobne arabske elektronske in eksperimentalne glasbe, ki se spogleduje z lokalnimi tradicijami Severne Afrike.
V sklopu SONICE 2024 se bo v Ljubljani prvič predstavila tudi poljska glasbenica in producentka Martyna Basta, ki jo štejemo med vidnejša imena srednjeevropske avantgardne scene, kar potrujejo tudi pozitivne recenzije v medijih, kot so Pitchfork, The Wire, The Quietus in Bandcamp Daily.
V večer nas bo uvedel italijanski zvočni mag, skladatelj in pedagog Nicola Ratti, eden letošnjih varovancev kreativne platforme SHAPE+, ki ga poznamo kot člana zasedb Bellows, NR/MA and What We Do When In Silence.
Deena Abdelwahed 'Jbal Rrsas' Live A/V (TN)
Tunizijska producentka in didžejka se je po začetkih v jazz bendu in delovanju na elektronski sceni v domačem Tunisu leta 2016 preselila v Francijo. Tam je podpisala pogodbo s pariško založbo InFiné in izdala dva EP-ja, Klabb (2017) in Dhakar (2020), vmes pa se je proslavila z albumom Khonnar (2018), ki je požel odlične recenzije v medijih, kot so Pitchfork, Resident Advisor in The Guardian. Njena raziskovalna elektronska glasba je sestavljena iz severnoafriških lokalnih tradicij, elementov sodobne klubske elektronike ter tudi avantgardne in eksperimentalne glasbe. Leta 2023 je izdala mednarodno odmevni drugi album Jbal Rrsas, ki ga je portal Resident Advisor opisal kot »talilni lonec basovske glasbe, v katerem se v realnem času oblikuje popolnoma nov ritmični besednjak«. Kot koproducentka se je podpisala pod izdaje imen, kot je Fever Ray, in ustvarila več remiksov za ustvarjalce, kot sta Afrika Bambaataa in Flore. Deena Abdelwahed je z živim setom ali DJ setom nastopila na številnih priznanih festivalih, kot so Sonar, Dekmantel, CTM, Dour, Mutek, in klubih, kot so Berghain, Concrete in Mutabor.
Martyna Basta (PL)
Krakovska umetnica Martyna Basta s svojim intimnim »dnevniškim« avtorskim izrazom gradi subtilne atmosfere, v katerih išče ravnovesje med prijetnim in strašljivim. Poljska skladateljica, ki se je klasično izobraževala za kitaro, je pri 18 letih pobegnila iz akademskega okolja in kitaro zamenjala za sintetizator. Kmalu je razvila edinstven način komponiranja, ki vključuje moduliran glas, elektroniko in skrbno manipulirane terenske posnetke. To radikalno preobrazbo je domiselno ujela na svojem prvencu Making Eye Contact with Solitude (Warm Winters Ltd., 2021), s katerim se je predstavila kot predstavnica novega vala na evropski eksperimentalni sceni. Po izdaji prvenca je ponovno posegla po akustičnih instrumentih, kot sta kitara in citre, in vzpostavila svoj edinstven elektroakustični ton, s katerim je ponovno navdušila na drugem albumu Slowly Forgetting, Barely Remembering (Warm Winters Ltd., 2023), ki ruši bariere med elektroakustičnem eksperimentiranjem, obrobnim folkom in ambientalno glasbo.
Nicola Ratti (IT)
Nicola Ratti je vsestranski glasbenik, skladatelj, oblikovalec zvoka in profesor na milanski umetniški akademiji Brera. Že vrsto let je dejaven na različnih področjih eksperimentalne glasbe, uprizoritvenih in zvočni umetnosti, v gledališču in kinu. Njegov pristop k produkciji temelji na sistemih, ki izhajajo iz repeticije in zvočne ekspanzije, pri čemer posebno pozornost posveča gradnji zvočnih prostorov v relaciji do prostorov in arhitekture, ki jih vsakodnevno naseljujemo. Rattijeve kompozicije se na prefinjen način proigravajo tako s čutnim kot tudi čustvenim zaznavanjem. Poleg samostojnih izdaj za založbe, kot sta Where To Now? in Room40, sodeluje tudi pri različnih skupnih projektih, kot so Bellows, NR/MA in What We Do When in Silence.
SONICA 2024: Glocalisation
18.─20. 4. 2024
16. edicija mednarodnega festivala elektronske glasbe in tranzitornih umetnosti SONICA prinaša pester izbor izvajalk in izvajalcev, ki so v zadnjem času močno zaznamovali dogajanje na področju elektronske in eksperimentalne glasbe.
Koprodukcija: MoTA - Muzej tranzitornih umetnosti, Zavod Festival SONICA in Cukrarna.
Koncert podpirata Ministrstvo za kulturo RS in Mestna občina Ljubljana - oddelek za kulturo.
Nastop Martyne Baste in Nicole Rattija omogoča platforma Shape+, ki jo sofinancira Evropska unija.
www.sonica.si